چه صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید و یا چه صاحب یک سایت فروش مصالح ساختمانی، کسب ترافیک بیشتر وب سایت یک هدف مشترک بین بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان است. وب سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست، جایی که بازدیدکنندگان می توانند در مورد پیشنهادات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، به برند شما اعتماد کنند و در نهایت به سرنخ و مشتری تبدیل شوند.صاحبان کسب کارهای اینترنتی همیشه این سوال را در ذهن خود دارند آیا با رعایت اصول طراحی سایت می توان ترافیک سایت را افزایش داد ؟
این سوال که چگونه ترافیک وب سایت را افزایش دهیم هرگز قدیمی نمی شود.
وبلاگ نویس، صاحب کسب و کار، یا حرفه ای باتجربه بازاریابی دیجیتال – شما همیشه به دنبال منابع جدید ترافیک دست نخورده هستید و استراتژی های ترافیکی جدیدی را امتحان خواهید کرد.درست است زیرا موتورهای جستجو و شبکه های رسانه های اجتماعی به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهند و هرچقد شما در طراحی خود اصول طراحی سایت را رعایت کرده باشید قطعا بازخورد بهتری از ربات های موتور های جستوجوگر از جمله گوگل خواهید گرفت.
بنابراین چگونه ترافیک را در سال 2022 هدایت کنیم؟ چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست؟ پاسخ سوالات و موارد دیگر را از این پست دریافت خواهید کرد!
مقدمه
میدانید که وقتی در ترافیک بزرگراه نشستهاید، یک بازاریاب هستید، کاملاً سپر به سپر است، و تمام چیزی که میتوانید به آن فکر کنید این است که «چرا نمیتوانم ترافیک را به این شکل به وبسایت خود هدایت کنم؟»اگر با افزایش ترافیک وب سایت خود مشکل داشته اید، تنها نیستید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا در سال 2020، 63 درصد از متخصصان محتوا با استخدام کارکنان ماهر کافی در استراتژی محتوا که یکی از محرک های اصلی ترافیک وب سایت است، به چالش کشیده می شوند.بین نوشتن یک پست وبلاگ جدید، ارسال پست در رسانه های اجتماعی و استراتژی برای یک کمپین ایمیل جدید، سخت است که به گذشته نگاه کنید و ببینید چه چیزی باعث افزایش ترافیک به سایت شما می شود و چه چیزی نیست.
لیست زیر به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و بازگشت سرمایه را بهبود بخشید.
هدف
طراحی سایت خوب همیشه نیازهای کاربر را برآورده میکند. اولین نکته در اصول طراحی سایت این است که بدانید بازدیدکنندگان به دنبال اطلاعات، سرگرمی، تعامل یا معامله با تجارت شما هستند یا خیر؟ هر صفحه از وب سایت شما باید هدف مشخصی داشته باشد و نیاز خاصی را برای کاربران سایت به موثرترین شکل ممکن برآورده کند.ما همواره در آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به مشتریان خود توضیه میکنیم هدف مشخصی برای سایت خود داشته باشند.
ارتباطات
کاربران به هنگام بازدید از سایت تمایل دارند به سرعت اطلاعات را بخوانند، بنابراین یکی از اصول طراحی سایت برقراری ارتباط به طور واضح میباشد. برخی از تاکتیکهای مؤثری که باید در هنگام طراحی سایت استفاده کنید عبارتند از: سازماندهی اطلاعات با استفاده از سرفصلها و سرفصلهای فرعی، استفاده از نقاط گلولهای به جای جملات طولانی و … است.
طرح و سبک حروف
به طور کلی، فونتهای Sans Serif مانند Arial و Verdana بهصورت آنلاین راحتتر خوانده میشوند (فونتهای Sans Serif فونتهایی با ظاهر امروزی و بدون پوشش تزئینی هستند). اندازه فونت ایدهآل برای خواندن آسان به صورت آنلاین ۱۶ پیکسل است و حداکثر استفاده از ۳ طرح و سبک حروف در ۳ اندازه است تا بتوانید طراحی خود را ساده نگه دارید.
سلسله مراتب بصری
سلسله مراتب بصری از مهمترین اصول طراحی سایت خوب است. به عبارتی سلسله مراتب، ترتیبی است که چشم انسان آنچه را که میبیند درک میکند. بخشهای خاصی از وبسایت شما وجود دارد که مهمتر از سایر بخشها هستند (فرمها، فراخوانها برای اقدام و…)، و شما ترجیح میدهید که توجه بیشتری به این بخشها شود. به عبارتی شما باید پیوندهای مهم در سایت خود را برجستهتر کنید.
قانون هیک
قانون هیک میگوید که با هر انتخاب اضافی، زمان لازم برای تصمیم گیری افزایش میدهید. با ذکر مثال درک این موضوع را برای شما آسانتر میکنیم. بارها برای شما اتفاق افتاده در رستوران با منوهایی که گزینههای زیادی دارد روبرو شدهاید که انتخاب را برای شما دشوار کرده است. اگر منوی رستوران دو گزینه را ارائه میکرد، تصمیم گیری زمان بسیار کمتری می برد. این نکته در اصول طراحی سایت نقش بسیار موثری دارد. هر چه کاربر گزینههای بیشتری در سایت شما داشته باشد، استفاده از آن دشوارتر خواهد بود (اگر اصلاً از آن استفاده شده باشد).
پیشنهاد ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به شما برای طراحی بهتر سایت این است که روی حذف گزینههای حواس پرتی در طول فرآیند طراحی تمرکز کنید. اما اگر محصولات متنوعی دارید بهتر است از فیلتر برای تصمیم گیری راحتتر کاربر استفاده کنید.
قانون یک سوم
استفاده از تصاویر جزو اصول طراحی سایت است. تصاویر، ایدههای شما را خیلی سریعتر از متن منتقل میکند. به کار بردن تصاویر زیبا و بزرگ به طراحی سایت کمک میکند. اگر تصاویر شما جالب باشد، وب سایت شما جذابتر خواهد بود. بهترین تصاویر از قانون یک سوم پیروی میکنند: یک تصویر باید با دو خط افقی (بالا و پایین) و دو خط عمودی (چپ و راست) با فاصله یکسان به ۹ قسمت مساوی تقسیم شود و عناصر ترکیبی مهم در امتداد این خطوط یا در تقاطع آنها قرار گیرند.
مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟
فضای سفید و طراحی تمیز
فضای سفید (که “فضای منفی” نیز نامیده می شود) بخشی از یک صفحه وب است که “خالی” میماند. این فضا نه تنها فضای «خالی» نیست، بلکه یک عنصر مهم در اصول طراحی سایت مشهد است. صفحات بدون فضای خالی یا مملو از متن یا گرافیک، ممکن است شلوغ یا درهم به نظر برسد که به طور معمول، خواندن آن دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که سایتهای ساده از نظر علمی بهتر هستند.
استفاده خوب از فضای سفید باعث میشود تا تمرکز روی پیام اصلی و تصاویر بصری راحتتر شود و همچنین فضای سفید باعث افزایش ظرافت و بهبود خوانایی متن و تمرکز کاربر میشود. وجود مقدار مناسب فضای سفید علاوه بر اینکه باعث میشود که یک وب سایت “تمیز” به نظر برسد برای انتقال یک پیام واضح بسیار مهم خواهد بود. در حالیکه بیشتر افراد تصور میکنند فضای سفید نشان دهنده محتوا کمتر است در حالی که چنین نیست.
سخن آخر
تاثیر طراحی وبسایت مشهد و هنر یکسان نیستند. اما همان طور که در مطالب فوق دیدیم بسیاری از اصول روانشناسی و طراحی برای سایت اعمال میشود. شما میتوانید با استفاده از قوانین و اصول طراحی سایت مشهد یک وب سایت عالی طراحی کنید. یک طراحی خوب میتواند در زیبایی شناختی سایت نتیجه خوب بدهد و در نهایت از نظر مالی مفید واقع شود.
آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار بهرهمندی از نیروهای متخصص و با دانش در حوزه دیجیتال، با خدمات گسترده در فضای دیجیتال در تلاش است تا به بهترین خدمات سئو و بهینه سازی و طراحی سایت مشهد را به مشتریان خود ارائه کند.
اگر قصد دارید وب سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید یا با داشتن وب سایت از شرایط و عملکرد آن رضایت کافی ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان طراحی سایت مشهد آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود بهره مند شوید. مجموعه ما در طی این مسیر همراه با شماست و لحظه به لحظه به رشد کسب و کار شما میاندیشد.
- ۰۱/۰۲/۱۲